Date

כיצד מתנהל פיקוח וניהול פרויקטים?

מיהו מנהל הפרויקט?

ניהול פרויקט הוא עניין מורכב לכל הדעות. בין אם מדובר באיש פרטי שמחליט לנסות את עולמו בתחום ובין אם מדובר בסוכן נדל"ן מקצועי שמעורב בתחום ומבין את ההזדמנויות – לשניים אין הזמן או הידע הנדרש על מנת לנהל את הפרויקט כראוי. ולכן, אנשים רבים מחליטים להיעזר במפקח בנייה, שינהל את הפרויקט. את מפקח הבנייה ניתן לערב בכל שלב בתהליך, אך הבחירה הטובה ביותר תהיה כנראה לגשת אליו ראשון, כך שיעזור לכם כבר בגיוס אנשי המקצוע בשלב המכרזים.

תפקידיו של מנהל הפרויקט הם שונים ומגוונים, כשבכללותם המטרה הסופית היא לוודא שהתוכנית יוצאת לפועל, על הצד הטוב ביותר. מנהל הפרויקטים יהיה אחראי על מציאת קבלן, קביעת לוחות זמני לעבודה, עריכה של חוזים מול אנשי המקצוע, תיאום בין אנשי המקצוע, טיפול בבלת"מים בשטח, בדיקות בטיחות, בירוקרטיות והרשימה עוד ארוכה.

האם חובה לבצע פיקוח של בנייה פרטית?

התשובה היא לא. מנהל הפרויקט הוא תפקיד שהגיע מהשטח – מרבית האנשים הפרטיים שמחליטים להתחיל בפרויקט בנייה, חסרי הידע הנדרש, האסרטיביות והזמן, ובהתאם יעדיפו להיעזר באיש מקצוע. בהתאם, התפקיד הוא דבר עם משמעות שאינה קבועה – יש שיעדיפו ליווי לאורך כל התהליך, כך שמפקח הבנייה יהיה נוכח באתר ממש בכל יום וידאג לפיקוח הפרויקט, ואילו אחרים שיסתפקו בפגישת ייעוץ בודדת.

כיצד מתנהל הפרויקט?

תהליך ניהול הפרויקט מחולק לחמישה שלבים עיקריים – יוזמה, תכנון, ביצוע, בקרה וסגירה. ביצוע מדויק ואיכותי של השלבים משמעותי במיוחד להצלחה של הפרויקט ולהגעה לתוצאה האיכותית ביותר.

בשלב היוזמה, רעיון הפרויקט עולה על הפרק, ובוחנים את היתכנותו ואת המאפיינים הנדרשים להוצאתו לפועל. בשלב הזה יוגדרו לוחות הזמנים, ההיבטים הטכנים של הפרויקט, בחירת מנהל פרויקט, יעדים ועוד.

בשלב התכנון, יתבצע תכנון של תקציב, רכש, כוח אדם וניהול סיכונים לצד תוכנית אינטגרציה שתאפשר את הבנת התנהלות הפרויקט בפועל.

בסיום שני השלבים הראשוניים – הביצוע יתחיל. בעת ביצוע הפרויקט אנשי המקצוע יתחילו להתקדם בעבודה. במהלך ביצוע העבודות, מפקח הפרויקט ידאג לבצע בקרה על התנהלות הפרויקט ובמידת הצורך יגזור שיניים לפי בלת"מים שעולים בשטח. במהלך הביצוע תתבצע בקרה שוטפת על שלל היבטי העבודה בהם לוחות זמנים, ניהול סיכונים, עלויות ועוד. בהתאם לבקרה נגזרים שינויים במידת הצורך, על מנת שההתנהלות רק תמשיך ותשתפר.

בסיום העבודות ניתן לסגור את הפרויקט. מנהל הפרויקט ידאג לסגור את החוזים המשפטיים וניתן יהיה להכריז על גמר העבודות. כעת כל מה שנשאר לעשות, זה רק לאכלס את המבנה.

קצת עלינו

א.ס תורג'מן פועלת בעולמות הפיקוח והבנייה קרוב לשני עשורים וצברה ניסיון רב בעולמות האדריכלות, קונסטרוקציה, ליווי הביצוע, תכנון ושילוב יועצים חיצוניים ומהנדסים ועוד. אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר, להתייעץ ולחשוב ובמידת הצורך להיעזר בשירותינו. בהצלחה!

 

More
articles

איך לבחור מפקח בנייה

בחירת מפקח בנייה הינה מלאכת מחשבת של ממש הטומנת בחובה לא מעט אתגרים, לכן אין מן הנמנע שנרצה לבצע את הבחירה הזו בצורה נכונה וחכמה.

קרא עוד »

מי האדריכל ומה תפקידו?

אדריכלות הייתה חלק בלתי נפרד מהציוויליזציה האנושית מאז ראשית הזמן. תפקידו של אדריכל התפתח עם השנים, אך עקרונות היסוד נותרו זהים. במאמר זה נבדוק מיהו

קרא עוד »

מתי צריך קונסטרוקטר?

קונסטרוקציה, או הנדסת בניין בשמה הפחות רשמי, היא תחום העוסק בעיקרו בתכנון שלד לבניין ובחינת חוזק של מבנים במצבים גבוליים. הקונסטרוקטור הוא איש מקצוע שהוציא

קרא עוד »
להתחלת השיחה
1
💬 איך אפשר לעזור?
היי 👋 כאן נציג של א.ס תורג'מן,
איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן