Date

מתי צריך קונסטרוקטר?

קונסטרוקציה, או הנדסת בניין בשמה הפחות רשמי, היא תחום העוסק בעיקרו בתכנון שלד לבניין ובחינת חוזק של מבנים במצבים גבוליים. הקונסטרוקטור הוא איש מקצוע שהוציא תואר בתחום, ומדובר בגורם ידע שמייעץ למתכנן הערים או האדריכל.

הקונסטרוקטר יאמוד את חוזק השלד של המבנה או המבנים שנכללים בפרויקט, ותפקידיו השונים נעים בין הענקה של חוות דעת לפרויקטים עד למתן אישורים הנדסיים. כלומר, בראש ובראשונה תפקיד הקונסטרוקטר הוא להעניק חותמת אחריות על הבטיחות של המבנה. בנוסף, בעת מחשבה להוסיף בנייה נוספת על מבנה קיים, הוא הגורם שיבוא לבחון את שלד המבנה בשביל לבחון אם ישנם ליקויים הנדסיים משמעותיים שעשויים להוות גורם סכנה.

בבניית בית חדש

העבודה אולי המשמעותית יותר של הקונסטרוקטור, היא כמובן מעורבותו בעת תכנון בית חדש. בעוד שהאדריכל יהיה איש המקצוע שיעצב את המבנה ויתכנן ביחד איתכם את האופן בו הוא עתיד להיראות, הקונסטרוקטור יבצע את התכנון ההנדסי. ביחד עם האדריכל, הקונסטרוקטור יוודא שהמבנה יציב, יזיז בתכנונים גרמי מדרגות ועמודים ויוודא שישנה תמיכה מספקת למבנה. בסיום הכנת התוכנית, הקונסטרוקטור יעניק אישור שתכנון המבנה בטיחותי ועומד בתקן.

בביצוע שינויים בבית קיים

אם נכנסתם לבית קיים, והחלטתם שאתם רוצים שינוי – חשוב לדעת שזה לא כל כך פשוט. יש דברים משמעותיים שהריסה או הזזה שלהם תפגע ביציבות של המבנה, ומכאן עשויה להביא לסכנה. בהתאם, כל שינוי שקשור לשלד המבנה של הבית, מחייב באישור של קונסטרוקטר.

עבור בחינת ליקויי בנייה

תפקיד משמעותי במיוחד של קונסטרוקטר הוא בחינה של ליקויי בנייה. במידה ואתם מבחינים בנורות אזהרה משמעותיות כמו הופעה של סדקים בקירות, רעד במרפסת במעבר משאיות ברחובות ו"שקיעה" של המרצפות" – חשוב לפנות לקונסטרוקטר שיבחן את העניין. איש המקצוע יבדוק מהו מקור ליקוי הבנייה ובהתאם יציע את אפשרויות התיקון הנדרשות. בנוסף, במידת הצורך הוא יכול לפקח על עבודת התיקון במלואה או לחילופין, להעניק חוות דעת משפטית שתוכלו להעביר לבית המשפט או הקבלן.

לקבלת רישיון לעסק

כשמדובר במבנים ישנים שעתיד להתכנס בהם קהל רב – העסק חייב להציג אישור קונסטרקטור לרשויות המקומיות. התקנות והדרישות משתנות בין הרשויות המקומיות השונות ולכן חשוב להתייעץ בנושא עם איש מקצוע.

איך בוחרים קונסטרוקטור?

היתמכות בשירותי קונסטרוקציה איכותיים היא כמובן עניין משמעותי במיוחד. כאמור, ליקויי בנייה עשויים להביא לבסוף לסכנת חיים משמעותית, ולכן גם בעת תכנון של בית חדש או שיפוץ וגם במצב בו ייתכן וישנו ליקוי בנייה קיים – חשוב לבחור באיש מקצוע מיומן ואיכותי. לכן, הקפידו לבחור בקונסטרוקטור שזכה לחוות דעת משבחות ולקוחות מרוצים, שרכש את ההשכלה הנדרשת וחשוב לא פחות – אדם שלדעתם יהיה לכם נעים לעבוד איתו.

בהצלחה!

צריכים קונסטרוקטור?
לקבלת הצעת מחיר – לחצו כאן 

More
articles

איך לבחור מפקח בנייה

בחירת מפקח בנייה הינה מלאכת מחשבת של ממש הטומנת בחובה לא מעט אתגרים, לכן אין מן הנמנע שנרצה לבצע את הבחירה הזו בצורה נכונה וחכמה.

קרא עוד »

מי האדריכל ומה תפקידו?

אדריכלות הייתה חלק בלתי נפרד מהציוויליזציה האנושית מאז ראשית הזמן. תפקידו של אדריכל התפתח עם השנים, אך עקרונות היסוד נותרו זהים. במאמר זה נבדוק מיהו

קרא עוד »

מתי צריך קונסטרוקטר?

קונסטרוקציה, או הנדסת בניין בשמה הפחות רשמי, היא תחום העוסק בעיקרו בתכנון שלד לבניין ובחינת חוזק של מבנים במצבים גבוליים. הקונסטרוקטור הוא איש מקצוע שהוציא

קרא עוד »
להתחלת השיחה
1
💬 איך אפשר לעזור?
היי 👋 כאן נציג של א.ס תורג'מן,
איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן